12 och 13 januari

Idag så har jag varit i stallet jätte länge. Jag var där med Flisan! Först i skolan så var det inget intressant direkt, fast Milan har kommit hem från Australien igen, så hejhej till henne, hihi. Men annars hade vi slappardag typ. Bild, syslöjd och läsning var nog nästan det enda? Men nu tänkte jag först bara berätta om igår:

MIN GÅRDAG ... (I BADARNAS TECKEN)
Haha jo igår så var det ju först en tråkig skola. Till skolan gick jag ju med Elina som vanligt. Hon satte på Hot'n'cold så jag fick lite damp på henne för den har hon alltid på när vi ska till skolan! En sorts morgonlåt antar jag? Ja i skolan hände i alla fall ingenting direkt intressant. Högläs, musik (som är världens tråkigaste). Usch, musiken i vår skola är så tråkig tack vare våran nya musik lärare -.- ... Längtar tills våran gamla kommer tillbaka! Men aja på musiken så körde vi en lek som Ica och Nelle hittade på lite, det var ju kul! Men efter skolan började ju det roligaste! Carro jag och Ica skulle åka och bada, hihi. Först snackade vi lite med Alle och Erik plus några småttingar som sprang runt. Sedan snodde någon (av Alle och Erik) en av småttingarnas mössa. Då sa den lille småttingen "FRÖÖKEN! JAG SPRINGER OCH BERÄTTAR FÖR FRÖÖKEN!" sedan sprang de dit. Haha och då kastade sig Erik och Alle ner mot berget och bara "AHH!". Hehe. Senare stack jag Ica och Carro med bussen, fast på bussen var någon skummis som glodde på oss? Men vi lyssnade på den mycket braiga versionen av "Rödluvan och vargen", haha. Jalla, jalla Rödluvan!
När vi var framme skulle vi äta men det var inte öppet där så vi gick in i en av tränings hallarna och sprang runt lite. Ingen enda var där så vi körde lite tävling och så. Sedan gick jag och Ica ut för Carro sprang upp för trappan, sedan typ tio minuter senare kom hon springande och bara "JAG TRODDE NI VAR KVAR!! DET KOM NÅGON KILLE OCH BA: NU MÅSTE DU GÅ!" haha det tyckte jag var lite kul!
Men aa sedan badade vi och det skitskoj! Vi ruschade, skrattade, flamsade, puttade ner varanndra och hade skitkul.
Senare bastade vi men ingen pallade så länge thihi.
Aja det var min dag det!

har massa fler bilder, men orkar inte lägga ut.
vem vet, det kanske är någon knäppis här? :o

IDAG ...
Så som sagt har jag varit i stallet. Först var jag och Flisan och fixade Molly. När vi gick i hagen var skitlerigt, så mina skor var alldeles skitiga! Haha. Sedan kom hästen Molly går med och följde efter oss så Flisan röt lite på den. Då stannade den och glodde efter oss. Mina fötter höll på att fastna i leran, eller snarare mina skor. Usch va lerigt det var! Men lite kul då.
Sedan så fixade vi Molly, snackade mycket och så. Vi fick tvätta Mollys hovar och ben, för de var super leriga! Sedan sadlade och tränsade vi henne efter ett tag.
Vi red upp till Musse stallet (hihihi) och där red Flisan lite i paddocken med min storasyrra som red också. Jag snackade lite med mamma och en sak är bestämt: SKA SOVA HOS JOANNA PÅ LÖRDAG! Yey! För hon ska ha fest och så ... Men berättar mer om det senare.
Ja i alla fall sedan red jag en kortis och jag och Flisan tränade lite grann på spegelritt och så. Vi travade brevid varanndra och efter och så. Men senare sa jag hejdå till Flisan och senare var det USEK-möte. Lite tråkigt ...

GÖR JUST NU ...
Chattar med Ia, Adam och Joanna.
Här kommer lite bilder förresten:

Har just varit hos Ia på rasten. Carro gör sin dans
som vanligt alltså ;D


Hihihi, vad viskar Minell & Carro om då?

Min urgulliga syssling.

Ia när jag sov över, klockan två på natten!

Ia sötis och Molly gullisen när vi väntade på Martin.

Carro on the bild lektion (a)

Sandra, Ia, Carro & Minell sötisarna!

FLER BILDER KOMMER!
/ love from me


Kommentarer
Postat av: Adam :D

hejsvej ;) ... xD

hejdå :D

2009-01-15 @ 15:55:39
URL: http://masterblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0