Min skidresa

Innan jag skriver om min toppen dag så måste jag skriva om min Hassela resa!
Från den 6/2-9/2. Den var helt WONDERFUL.

Fredag: Gick upp halv nio. Tio skulle vi köra iväg, men jag hann ju byta om till ett par gråa SSS och en röd mysig GAP-tröja. Gabbi spelade lite Bouble Trouble och jag skrattade åt henne när hon förlorade. (Visste ni att hon spelar mycket bättre när man spelar Jonas Brothers för henne?).
Klockan tio så satte vi oss i bilen (jag, mamma och Gabbi). Läser, skrattar och pratar. Äter lite godis och så spelar jag in några filmer på Gabbi då hon säger med väldigt konstig röst "Hallå, hallå". Jag har en konstig storasyster men hon är bäst ändå.
Någonstans runt tolv och ett så stannar vi till vid en McDonalds. Dags att få lite energi av skräpmaten som jag tyvärr älskar. McNuggets och pommes frites. Älskar, älskar, älskar. Mamma klagar på att jag tar för mycket ketchup, jag håller då inte med! Ketchup innehåller ju tomat, tomat är nyttigt, då borde ketchup vara nyttigt. Punkt.
Men efter ett väldigt långt tag är vi framme (Gabbi och mamma behövde stanna till och handla först också!). Klockan är kanske fyra eller halv fem.
Vi åker till stugan efter att vi fått nycklarna i receptionen.
Slappar ett litet tag, men runt klockan sex så tar vi bilen ner till backarna och hyr ett par skidor, pjäxor och hela kittet.
Åker ner till backarna. Vi tar ankarliften, tyvärr upp till en röd backe, kanske inte vad man vill börja med efter en lång paus från skidor. Klarar backen med nöd och näppe, flög av ett tag men jag måste ju skryta lite och säga att jag känner mig rätt duktig.
Sedan åker vi ner till en grön backe, kanske lite för enkel. Jaja, senare sätter jag mig i värmestugan och chattar med Ericco. Han vet hur han ska pigga upp någon! Carro var förresten lite rolig för jag svarade ju lite enstavigt och kort eftersom att jag skrev på mobilen när jag var i backen. Då skrev hon "Är du sur?" och jag svarade "NEJ, jag är i skidbacken!" haha Carro bara "OJ FÖRLÅT!!!!". Stackarn trodde hon störde mig.
Men Erik fick mig att ramla när han skrev "ramla", haha!
Dagen slutar med att vi somnar runt halv elva - elva. Innan har jag också ringt Elina, i pausen till Let's dance. Skoj!

Min packning.

Jag sitter i bilen och flummar med choklad.


Lördag: På lördagen så väcktes jag av mamma och Gabbi skulle jag tro. Då var klockan runt halv nio. Klockan tio skulle vi med transportliften så vi satte på oss våra skidor, pjäxor ... Ja ni förstår - hela kittet! (Jag ser ut som en fluga i mina skidglasögon -.-). Aja, transportliften var helt OK, men ibörjan fick några snubbar (eller en kille och tjej i 20-årsåldern då), de kommer fram och startar liften. Liften går skitsegt så jag hinner chatta med min mobil och ta lite kort.
När vi väl är framme i backarna och har åkt ett tag så vilar jag lite, åker igen och sedan går vi in på hotellet för att äta lite lunch! Efter det så åker vi lite (jag åt pommes frites och korv). Vi åker ett tag i två blåa backar, två röda (en som heter störloppsbacken ...) och i barnbacken och i långsvängen. (Grön och blå). Roligt!
På kvällen tittar vi på Melodifestivalen. Jag vet inte om jag tycker att något bidrag var så bra ... Hm.
Jaja, somnar sedan vid halv elva eller tio och sover en god sömn.


Gabbi i skidbacken.

Hehe där är då jag.

Jag matchar min "skid-outfit" väldigt bra, tycker ni inte?

Söndag: Denna dag åker vi inte lika mycket som de andra. Ett litet tag och sedan är alla trötta. Mest en slappardag då vi sover i soffan ett tag och läser lite grann. Senare så går vi till receptionen och köper en FRIDA-tidning, Min Häst och ett Bävern Benny nyckelband (jag ville faktiskt ha det). Sedan traskar vi hemåt i den jobbiga snön.

Utsikten kan man inte klaga på!

Måndag: Hemåt. Vi städar, slappar, läser och sedan kommer "städ inspektören". Vi går en liten promenad innan och tar lite foton. Det var jätte fint där och snön var ju verkligen tjock!
Sedan bär det av hemåt. Äter på McDonalds. Måste skräpmat vara så gott?
Kommer hem runt 4. Min första tanke är då ... "MANDEL!" Den söta vovven möter hos i dörren.

ÄNTLIGEN HEMMA!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0