Natti natti!

Tänkte bara natta bloggen. Haha nej men nu ska jag faktiskt ta och lägga mig för jag är hemskt trött och imorgon är det ju faktiskt skola. Direkt klockan åtta ska vi börja gå mot ett ställe där vi ska åka skridskor. Det låter ju mysigt om man nu kan åka skridskor vilket jag INTE kan! Alle och Stoffe är typ proffs på det eftersom att de går på hockey, de kommer säkert retas! Förra gången klassen var och åkte skridskor i Kungsträdgården så gick det inget bra för mig ju. Jaja, imorgon kommer det gå bättre. I "värsta" fall kanske jag "råkat" glömma skridskorna. Sådant är lätt hänt!
Som sagt ska jag alldeles snart lägga mig, så att jag orkar upp imorgon. Men annars idag så efter att jag gick hemåt från Carro och sedan någon timme efter det så ringer Minell och undrar om jag kan göra något. Då sa jag ju ja, för Minell är ju en galen gris! Hon kom i alla fall hit och vi tittade till Bollan lite, men det stinker kaninbajs där ute -.- ... Haha, bäst jag ber någon annan städa buren åt mig. Jag vet, det är maffigt ondskefullt. Senare så brottades vi lite och skämtade. Jag satte på mig gorilla-masken och hon clownhatten. Sedan bytte vi, som Minell sa "Men Elli, vem är egentligen apan här?!". Vi tog lite fina foton också och hon spelade in mig när jag sjöng väldigt (inte ett dugg) seriöst på "Jag såg mamma kyssa tomten". Senare så gick vi ut, runt 5 för vi tänkte allt att nu ska vi gå till skolan och åka! Carro skulle egentligen också följt med sedan, men hon kunde tyvärr inte. Men jag och Minell gick dit och jag hade mina täckisar på. Kände mig som en vaggande mupp anka som jag sa till Minell. Eller om jag sa "Aj, jag känner mig som en muppig anka". Något sådant var det i alla fall!
Annars så var det många småkillar och deras tränare som sprang förbi där medan jag och Minell fnissade. När Minell såg de hade hon skrikit "ELLI NER!" och jag hade "rullat" ner för backen och fnissat. Haha. Men småkillarna var mest intresserade av isbackarna, en sa till och med "Gud va lyxigt för de som går här, de har ju värsta isbackarna!". Minell och jag sa sedan till varanndra "Ja verkligen lyxigt, när man måste ha HJÄLM på sig för att åka i de!". Vi åkte i backarna, tog kort på varanndra, gjorde illa oss och skrattade mycket i ungefär en och en halvtimme. Halv sju behövde båda gå hem, då bestämde vi oss för att skaffa advokat.
På hemvägen ringde Minell mig för det var visst läskigt att gå upp för backen. Själv gick jag förbi de läskiga "GRÖNA HUSEN" och kände mig nervös. Eller inte. Annars ringde Gabbi på hemvägen och jag sa "Ja, jag är hemma snart" eller något i den stilen. Medan jag också pratade med Minell ... Det är svårt att förklara!
Väl hemma drog jag av mig de tjocka täckisarna och kände för att sova lite. Men icke sa Nicke. Då var det matdags och tyvärr inte korv och makaroner utan någon röra jag inte riktigt vad det var. Nej nu var jag elak! Det smakade faktiskt helt OK. Sedan fick jag ju lite choklado efteråt, så jag borde nog vara nöjd.
Men nu ska jag faktiskt gå, min äppeljuice är ju uppdrucken! Och ajajaj, jag har fått ett munsår!

Kramar

Där tittar jag fram!
Ica = Toker
Jag = Glader
Carro = Blyger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0