Jag Manda Ica Minell Stoffe Carro är hjältar!

Det är faktiskt 100% sanning! Vet ni varför? För att vi räddat en hund!

Denna dag var en helt vanlig skoldag först. Först verkade Minell och Carro lite sura (?) på mig, men som tur var så var dem inte det! På rasten stack jag och Elina ner till någon parkering där nere, för Elina skulle hämta en choklad ask (till sin hemliga vän) som hennes mormor kom med. Påväg dit så aktade vi oss noga för att halka, våran skola är rena isbanan nu! Ja men efter att vi hämtat choklad asken så gick vi upp igen och då verkade rasten vara slut? Efter det hade några råd men eftersom jag (som tur är) inte går på råd för jag tycker det är urtrist så hade jag och några andra eget arbete. Satt brevid Pea som försökte lösa några EUROPA-frågor, jag försökte hjälpa henne men jag är inte så duktig själv då, hehe. Sedan kom Adam och han och jag skulle planera att han skulle fråga Minell och Carro om de var sura på mig men det behövdes ju inte för på basrådet så började jag babbla med Minell och så ...
Vi fick också våra Alla <3 Dag presenter från våra hemliga vänner! Jag gav den goda noblessen till Flisan. Hon gav den hon köpt till Simon G som var hennes hemliga vän.
Den som var min hemliga vän var Simon I - min bästis! Haha, kramkalas! Av honom fick jag gelehjärtan och ett jätte snyggt kort av honom. Tack Simon, du är bäst! Mums, de var jätte goda har några kvar så ska gå och äta några snart ..


Annars så hade vi rast efter det. Jag Minell Carro och Ia gick ner till fotbollsplanen för vi skulle spana in grabbarna. HAHAHA, nej jag skojade bara! Hehe, om typ Minell, Carro, Ia, Erik, Lisa, Simon, Adam eller någon annan i klassen läser detta så skojade jag bara. Jag har ju redan ett par grabbar. ADAM OCH ERIK! (Arisco & Ericco).
På fotbollsplanen kom några ner också, Pea Manda och Ica kom efter ett tag med! Jag spelade lite fotboll, sprang runt med mina knäppisar Minell och Carro och glodde på alla.
Minell lyckas trassla in sig i fotbollsnätet och Carro sprang och kramade ett träd. De är ju för knasiga eller hur? Jaja, de är söta ändå de puckona! (Ta det som en komplimang, såklart! <3) Fast det var lite synd om Carro annars, för hon fick en boll i ansiktet stackarn! :( Men det blev bra i alla fall!


Men det allra mest spännande som hände var att när alla hade gått upp, för att det ringt in, förutom jag Manda Stoffe Ica Minell och Carro så såg vi en hund där uppe! Den sprang vid gång vägen, helt ensam! Ingen ägare kom och ingenting! Minell kände också igen den, för hon hade sett den vid Vivo för bara någon vecka sedan! Alla vi sprang upp och visste inte vad vi skulle göra! Vi snackade och trodde att den rymt eller att ägaren skulle komma, men ingen kom! Då tittade vi vad den hette för det stod på dens halsband och den hette Gabriel :)<3 Den var så söt och vi kunde inte lämna den fast vi skulle gått in. Vi visste inte vad vi skulle göra, men sedan såg jag att det såg ett telefon nr på kopplet med! Vi ropade på en av våra lärare som vi brukar ha ibland och hon är en riktig hundälskare för hon har en hund så hon ringde numret och gav hunden Gabriel en liten godis. Han var supersöt, en golden retriver skulle jag tro. Så len och mjuk och jätte fin!
Vi stod och väntade med honom i kanske två timmar! För vi bad en annan lärare att ringa dit man skulle men han kom ingenstans så han kopplades bara vidare och vidare men TILL SLUT så kom han någonstans! Men ingen verkade ha möjlighet att hämta hunden, men vi stod och väntade som sagt. Till slut när vi nästan skulle sluta så var det en mamma som skulle hämta sin son som pratade med läraren och sa att hon kunde skjutsa ner hunden till gulan. Vi sa hejdå till Gabriel, vi kommer sakna honom! Han var så söt och fin och han tittade efter oss i bakrutan :( <3 ...
Gabriel kommer alltid vara den bästa golden retrivern :)<3


Puss från E


Kommentarer
Postat av: en av hjältarna ;)

saknar honom, Gabriel.. han var en sötnöt

2009-02-13 @ 16:08:25
Postat av: den avundsjuka!

tur att ni hittade Hunden då. Gelehjärtan är så GODA!!



Från Simonski :D

trevlig helg Elliioo

2009-02-13 @ 18:50:16
Postat av: en av hjältarna :D

Elli, du skrev ingenting om mina du vet... pengar...

2009-02-13 @ 19:51:57
Postat av: Adde

Tjenare mors ;)

Hehe, mysig bild på apan och duvan ;D



happy alla <3 dag ;)





2009-02-13 @ 20:12:38
URL: http://masterblogg.blogg.se/
Postat av: Your valentine :3

Ehh. Häjj !



Ville bara säg puwz x3



Herråå :P



Hihi

2009-02-13 @ 20:31:16
URL: http://benskyddtejpen.blgg.se
Postat av: Det är jag igen... ;D Ariscoo

lööve ya! ;D

2009-02-13 @ 20:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0